dr.alavi

پرتال محتوایی دکتر علوی

dr.alavi

پرتال محتوایی دکتر علوی

سلامت دندان

1.رژیم "دندان سفید بگیرید"

اگر شما از چای سیاه زیاد استفاده میکنید و یا سیگار میکشید انتظار میرود که دندان هایتان به اندازه ی کافی سفید نباشند دیگر مجرمانی که باعث تیرگی دندان هایتان میشوند نوشیدنی های تیره و قرمز هستند.اگر قبل از قرار دادن برخی از خوراکی ها در دهانتان رنگشان تیره است ممکن است دندان هایتان را لکه دار کند بلافاصله پس از مصرف چیزهایی که دندان را لکه دار میکند مسواک بزنید و از یک سفید کننده ی مناسب استفاده کنید و یا به دندان پزشک مراجعه کنید.

2.مسواکتان را عوض کنید

مسواک معمولی و یا سر مسواک برقی خود را هر دو سه ماه یک بار برای سلامت دندان هایتان تعویض کنید.در غیر این صورت فقط انتقال باکتری به دهن خود را انجام میدهید.بر طبق گفته ی هارولد کاتز دندانپزشک بلورلی دی دی اس بهترین راه مسواک زدن قرار دادن مسواک شما در زاویه 45 درجه در برابر لثه هاست و به آرامی آن را در یک حرکت دایره ای تکان دهید نه حرکت عقب جلو.

3.زبان خود را تمیز کنید

هرروز صبح از پاک کننده ی زبان استفاده کنید تا پلاک و باکتری زبان را از بین ببرید و نفس خود را تازه کنید یک دلیل عمده برای بوی بد دهان ایجاد باکتری در زبان است هرروز با استفاده از مسواک زبان این باکتری هارا از بین ببرید علاوه بر این بوی بد دهان دلایل دیگری نیز دارد که یک مسواک بهتر از اسکرابر آن هارا از بین میبرد

4.غذاهای پاک کننده بخورید

غذاهایی که سفت هستند یا زود ترد میشوند باعث میشوند هنگام خورده شدن دندان هایتان را تمیز کند. قبلا هم ذکر کردیم که سیب ها مسواک طبیعی شناخته شده اند گزینه های دیگر عبارتند از هویج خام ،کرفس ،پاپ کورن،برای نتیجه ی بهتر پس از غذا خوردن اگر میدانید که قادر به مسواک زدن نیستید این مواد را به عنوان مواد شوینده دندان در آخر مصرف کنید

5.سرکه ی سیب غرغره کنید

این کار را صبح انجام دهید و بعد دندان هارا به طور معمول بشویید این کار کمک میکند تا دندان هایتان سالم و سفید بماند و از زرد شدن جلوگیری شود و باکتری های دهان و لثه کشته شوند

منابع:

https://www.vocabulary.com/profiles/A1TIFH3LIDSN4F

 http://shaapaarak.blog.ir/


راز قفل اثر انگشتی

امنیت در طول زمان همیشه مورد توجه و نقش اول زندگی مردم بوده است. در گذشته جهت تامین اشیای با ارزش، از (safe box) ها و زندان‌ها استفاده می‌شد که به نوبه خود دارای ریسک و خطرات بسیار زیادی بود. امروزه و به لطف پیشرفت تکنولوژی از طیف وسیعی از نرم افزارها و سخت افزارهای شخصی که مبتنی بر وب، بیومتریک و … می‌باشد، جهت تامین امنیت استفاده می‌شود. یکی از پیشرفته‌ترین وسایل امنیتی و بزرگترین موفقیت در این زمینه، اضافه نمودن سیستم‌های بیومتریک به وسایل امنیتی خانه و یا محل کار می‌باشد. یکی از این وسایل امنیتی که از سیستم بیومتریک جهت شناسایی اثر انگشت استفاده می‌نماید، قفل درب اثرانگشتی می‌باشد.

قفل اثر انگشتی چگونه ابزاری است؟

تمامی انسان‌ها با داشتن الگوهای منحصر به فرد در تک تک انگشتان خود که برای هر شخصی مختص خود آن می‌باشد، این توانایی را دارند که با استفاده از این ویژگی امنیت محل زندگی و یا کار خود را افزایش دهند. همان‌طور که از نام قفل درب اثرانگشتی پیداست این وسیله جهت دسترسی کاربران به قفل درب توسط اثر انگشت منحصر به فرد مورد استفاده قرار می‌گیرد. همان‌طور که گفته شد اثر انگشت برای هر شخصی منحصر به فرد و بسیار دقیق و جعل نمودن آن تقریبا غیر ممکن می‌باشد.

اساسا قفل درب اثرانگشتی با اسکن نمودن اثر انگشت و تبدیل داده‌های آن به یک الگوریتم عددی عمل می‌کند. هنگامی که این وسیله برای اولین بار اثر انگشت شما را اسکن نماید، اثر انگشت به صورت الگوی عددی در این نوع قفل درب ذخیره می‌‌‌گردد. دفعه بعد با قراردادن اثر انگشت روی سنسور، قفل، اثر انگشت شما را با داده‌های ذخیره شده مقایسه و در صورت مطابقت با هم، دسترسی به قفل را برای شما امکان‌پذیر نموده و درب را باز می‌نماید. این فرایند در کسری از ثانیه اتفاق می‌‌افتد.

منابع:

best blog

zillow