dr.alavi

پرتال محتوایی دکتر علوی

dr.alavi

پرتال محتوایی دکتر علوی

یکی از روش های مهم و پرکاربرد در تبلعات چاپی، استفاده از چاپ کاتالوگ می باشد. استفاده از چاپ کاتالوگ یکی از روش هایی بوده که برای ارائه محصولات و خدمات یک کسب و کار بسیار کارآمد بوده و یکی از روش های مهم در بازاریابی محصولات و جذب مشتری می باشد. چاپ کاتالوگ افست و چاپ کاتالوگ دیجیتال از سری روش های مرسوم برای چاپ کاتالوگ می باشد.

انواع چاپ کاتالوگ

کاتالوگ به دفترچه هایی گفته می شود که در آن با به تصویر کشیدن محصولات یا خدمات  کسب و کار یا چند کسب کار این اجازه را به متقاضی یا مشتری داده تا با توجه به توضیحات درج شده در کاتالوگ، تمام کارایی و مشخصات محصول یا خدمات را متوجه شود. چاپ کاتالوگ به دو روش افست و دیجیتال انجام می شود. این دو روش بر اساس میزان نوع پخش رنگ در چاپ می باشد.

در سیستم پخش رنگ چاپ کاتالوگ افست، رنگ ها به صورت جداگانه و تک به تک بر روی کاغذ قرار گرفته و با آب و مرکب ترکیب می شود تا طرح نهایی شکل گرفته شود.

چاپ کاتالوگ افست

چاپ کاتالوگ افست یکی از دو روش چاپ کاتالوگ بوده که برای تولید کاتالوگ به صورت تیراژ می باشد. به طوری که میزان تولید شما زیاد باشد بایستی از چاپ کاتالوگ افست استفاده کرده زیرا؛ بالا بودن سرعت چاپ، صرفه جویی در زمان، هزینه کمتر چاپ و آسان بودن چاپ کاتالوگ افست از سری ویژگی های مهم در انتخاب چاپ کاتالوگ افست می باشد.

چاپ کاتالوگ افست یکی از بهترین راه ها برای نوع چاپ شخصی سازی بوده و این امر موجب شده است تا محبوبیت و طرفدار های بیشتری نسبت به چاپ دیجیتال پیدا کند.

چاپ کاتالوگ افست به چه صورت است؟

دستگاه هایی که در این روش به کار میرود دارای سه استوانه بوده که طور خلاصه می توان فرآیند فعالیت این دستگاه را این چنین شرح داد. ابتدا طرح بر روی یک صفحه فلزی به نام زینک قرار گرفته و مواد شیمیایی بر روی آن قرار گرفته و باعث میشود که صفحه فقط مرکب موجود را جذب کند.

ورقه فلزی زینک به دور استوانه پیچیده شده و استوانه دوم که از جنس پلاستیک مقاوم بوده قرار می گیرد. استوانه اول به استوانه دوم با وارد کردن فشار باعث شده تا طرح مربوطه بر روی طرح جاری نقش کشیده می شود. استوانه استوانه دوم طرح را بر روی استوانه سوم که در آن کاغذ بوده با وارد کردن فشار، چاپ مربوطه صورت می گیرد.

کلام آخر

چاپ افست برای بسیاری از فعالیت های چاپی به کار می رود و از مهمترین فعالیت های آن می توان اشاره کرد به چاپ کاتالوگ افست، زیرا از لحاظ قیمت و قیمت تمام شده چاپ بسیار مقرون به صرفه تر می باشد.

 

 

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد