dr.alavi

پرتال محتوایی دکتر علوی

dr.alavi

پرتال محتوایی دکتر علوی

بهترین دندانپزشک اطفال کیست؟

مراقبت از دندان های یکی از مهمترین مواردی است که باید از همان کودکی به آن توجه شود. پیشگیری، درمان و بهبود وضعیت دندان ها، از 6 ماهگی تا وقتی که آخرین دندان دائمی در بیاید، توسط دندانپزشک اطفال انجام می شود. در ادامه به بررسی ویژگی های مهم دندانپزشک کودکان پرداخته می شود.

خدماتی که توسط دندانپزشک کودک ارائه می شود، عبارت است از: تشخیص و معاینه دندان ها، ارائه خدمات بدون بیهوشی، کنترل کردن رفتار کودک، ترمیم، عصب کشی، روکشی و درمان پوشیدگی های دندان.

بهترین دندانپزشک اطفال کیست؟

بهترین دندانپزشک اطفال فردی است که بتواند با اعمال کمترین میزان درد و فشار، مشکل دندان را برطرف کند. همچنین می بایست با کودکان ارتباط صمیمی را  برقرار کند تا از میزان ترس اطفال کاسته  شود. به طور کلی، از جمله ویژگی های بارز بهترین دندانپزشکان کودک، عبارت است از:

  • دارای تحصیلات و تجربه بالا.
  • برخورداری از ابزارهای جدید و محیط مناسب کودکان. استفاده از دکوراسیون مناسب روحیه کودکان و سرگرم کننده، می تواند تاثیر بسیار زیادی بر روی اطفال داشته باشد. همچنین، از جمله تجهیزاتی که بهترین دندانپزشک اطفال می بایست از آن استفاده کند، عبارت است از: کمپرسور، صندلی و یونیت، دستگاه جرم گیری و موارد از این قبیل.
  • استفاده از خدمات بدون بیهوشی. اکثر دندانپزشکان اقدام به بیهوش کردن کودک می کنند که ممکن است باعث مشکلاتی در زمینه خواندن و نوشتن شوند. طبیعی است هر چقدر زمان بیهوشی بیشتر باشد، بروز دادن چنین مشکلاتی نیز بیشتر است.

مناسب ترین فضای دندانپزشک کودک

علاوه بر میزان سابقه، مهارت و اخلاق، محیط دندانپزشکی نیز می بایست دارای طراحی منحصر به فردی باشد. از جمله این موارد، مانند: برخورداری از اتاق انتظار برای والدین، استفاده از رنگ های شاد، بهره گیری از تزئینات کودکانه و موارد این چنینی.

جمع بندی

با توجه به موارد گفته شده، پیگیری وضعیت دندان کودکان از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است. بهتر است از همان ابتدا، به پزشک مربوطه مراجعه شود تا از مشکلات احتمالی جلوگیری شود.