dr.alavi

پرتال محتوایی دکتر علوی

dr.alavi

پرتال محتوایی دکتر علوی

چالش های موجود مشاوره روانشناسی آنلاین

از دهه گذشته تا به امروز مشاوره روانشناسی آنلاین توانسته است جایگاه بسیار خوبی در بین افراد پیدا کند این جایگاه در کشور های توسعه یافته بسیار پررنگ تر است. مشاوره روانشناسی آنلاین با پیشرفت تکنولوژی به وجود آمد و روانشناسان ترجیح دادن از این خدمات آنلاین در جهت پیشرفت علم استفاده کنند. ما در این مقاله قصد داریم راجب مشاوره روانشناسی آنلاین و تمامی نکات مربوط به آن صحبت کنیم پس در ادامه با ما همراه باشید.

چالش های موجود مشاوره روانشناسی آنلاین

برای بسیاری از افراد این موضوع سوال می باشد که آیا در مشاوره روانشناسی آنلاین می توان می توان اتحاد درمانی انجام داد؟ اتحاد درمانی در مشاوره انلاین به این معنی می باشد که آیا می شود زمانی که با مشاور صحبت می کنیم او ما را بفهمد و بتوانیم با مشاور ارتباط برقرار نمایید.

همانطور که در مقالات قبلی راجب مشاوره آنلاین بیان کردیم این نوع مشاوره ابتدا از طریق ایمیل شروع شد و با گذشت زمان و پیشرفت علم مشاوره روانشناسی آنلاین از طریق پیام رسان ها انجام می شود.

هرچند مشاوره روانشناسی آنلاین برای مشاور بسیار چالش برانگیز است اما بیش تر آن ها از این خدمات استفاده می کنند. از ان جایی که مشاوره درمانی امری بسیار چالش برانگیز برای هر 2 طرف می باشد سعی کنید در انتخاب روانشناس خود دقت کنید زیرا در زمینه ی خدمت رسانی به ویژه موضوعات روانشناسی و مشاوره اثربخشی بسیار اهمیت دارد.

تعدادی از معایب مشاوره روانشناسی آنلاین 

بدون شک مشاوره روانشناسی آنلاین مانند سایر خدمات اینترنتی دارای مزایا و همچنین معایبی می باشد که در این جا قصد داریم ابتدا تعدادی از معایب مشاوره روانشناسی آنلاین را باهم بررسی نماییم.

  • می توانیم بگوییم بیش تر افرادی که از مشاوره روانشناسی آنلاین استفاده می کنند نگرانی بسیار زیادی مربوط به حفظ رازداری درباره ی اطلاعات مراجع، حریم خصوصی از طرف مشاور خود دارند.

  • درمان آنلاین باید در شرایطی که حاد نیستند جایگزین مشاوره حضوری شود و همیشه یادتان باشد مشاوره روانشناسی آنلاین به هیچ عنوان مناسب شرایط حاد نمی باشد. دلیل اینکه در شرایط بحران نباید از مشاوره روانشناسی آنلاین استفاده کنید این می باشد که به دلیل وجود مشکلات مسیر و اینترنت امکان دارد مشاور نتواند به سرعت پاسخ فرد را بدهد در صورتی که در این مواقع رسیدن هرچه سریع تر به پاسخ بسیار اهمیت دارد. مثلا فردی که به فکر خودکشی می باشد باید هرچه سریع تر درمان شود.

  • بدون شک تا الان متوجه شده اید که مشاوره آنلاین برای افرادی که از مشکلات شدید روان پزشکی رنج می برند اصلا مناسب نیست و به این افراد پیشنهاد می شود از مشاوره حضوری استفاد کنند تا بتوانند نتیجه دلخواه را هرچه سریع تر بدست آورند.

  • در مشاوره آنلاین چون مشاور نمی توانند تمامی حرکات فرد را زیر نظر بگیرد و از آن جایی که این حرکات در بسیاری از موارد نشان دهنده احساسات فرد است ممکن است بعضی از اطلاعات مهم از دید روانشناس و مشاور شما پنهان بماند.

اگر با مطالعه این مقاله همچنان سوالاتی راجب به مشاوره آنلاین دارید و تمایل دارید با آن بیش تر آشنا شوید به شما پیشنهاد می کنیم به سایت دکتر علوی مراجعه نمایید.

هدف از مراجعه به مشاوره روانشناسی خانواده چیست؟

برای اینکه  اعضای خانواده را سر و سامان داده و با قرار دادن خانواده در جای درست، زندگی شخصی افراد را پرورش دهیم می توانیم از مشاوره روانشناسی خانواده کمک بگیریم.

وظایف و هدف مشاوره روانشناسی آنلاین این است که با همکاری اعضای خانواده با یک دیگر برای برطرف کردن مشکلات عاطفی، روانی و همچنین مشکلات روحی که باعث از هم پاشیدن اعضای خانواده می شود مشارکت کند.

مشاوره روانشناسی خانواده برای این که خانواده زندگی سالمی داشته باشد تلاش کرده و به اعضای خانواده برای حل مشکلات خانواده، بهبود ارتباطات اعضای خانواده و ایجاد محیطی آرام در خانه مشاوره می دهد.

مشاوره روانشناسی خانواده

مشاوره روانشناسی خانواده روابط خانوادگی را از چه  طریقی بهبود می بخشد؟

  1. کمک کردن به افراد خانواده برا بخشیدن یکدیگر 
  2. حل اختلاف میان اعضای خانواده 
  3. کمک به بازگشتن اعضای خانواده‌ای که از هم جدا شده‌اند در کنار یک دیگر 
  4. ایجاد صداقت در بین اعضای خانواده 
  5. کاهش استرس و تنش در بین اعضای خانواده 
  6. ایجاد محیط خانوادگی حمایت کننده
  7. برقراری اعتماد بین اعضای خانواده 
  8. کمک به جمع کردن خانواده در کنار هم پس از طی بحران

یکی از مهمترین مشکلات که در بین بیشتر خانواده ها وجود دارد چیست؟

اکثر مشکلاتی که در بین خانواده ها رایج است، این است که بین فرزندانشان تفاوت قائل می شوند. این موضوع باعث می شود فرزندان در آینده دارای مشکلات روحی و روانی شده و تاثیر بدی در روحیه و رفتار آنها بگذارد.

از مشکلات دیگری که خانواده ها دارند این است که نمی توانند به تربیت فرزندانشان در سنین بلوغ و نوجوانی رسیدگی کنند. شما می توانید با مشاوره گرفتن از یک مشاوره روانشناسی خانواده (family counselor ) ماهر به حل این مشکلات پرداخته و در کاهش و بهبود مشکلات افراد در درون خانواده راهنمایی بخواهید. با این کار زندگی سالم تر و شاداب تری خواهید داشت.

در این دوران حساس و عدم توجه به فرزندان نوجوان خود باعث شوید که با انواع مشکلات از جمله  اعتیاد به روابط نامشروع و شخصیت های اجتماعی بد گرایش پیدا کند. این موضوع می تواند باعث به وجود آمدن ناراحتی و دغدغه های بسیاری در بین اعضای خانواده شود.

مشاوره خانواده

دلایل دیگری که می توان از مشاور خانواده استفاده کرد چیست؟

  • خشونت خانوادگی 
  • اختلاف میان والدین 
  • طلاق 
  • مشکلات فرزندان مانند  سوء مصرف مواد مخدر، داشتن مشکلاتی در مدرسه و همچنین اختلال در خوردن 
  • به دنیا آمدن یک عضو جدید مانند خواهر یا برادر، ورود مادربزرگ یا پدر بزرگ به جمع خانوادگی یا گرفتن یک فرزند به فرزند خواندگی 
  • از دست دادن ناگهانی یکی از اعضای خانواده و یا آسیب دیدگی یکی از اعضا 
  • شرایطی که یک تغییر بزرگ یا ناگهانی خانواده را تحت تاثیر قرار می دهد. مانند رفتن به یک خانه جدید، مشکلات مالی شدید یا زندانی شدن یکی از اعضای خانواده 

برای دوام زندگی، رفتار مناسب با همسر و همچنین تربیت کردن فرزندان که از مهمترین موارد هستند می توانید به یک مشاوره روانشناسی خانواده حرفه‌ای مراجعه کنید. در این زمینه پیشنهاد ما به شما سایت معتبر دکتر علوی است که تجربه و تخصص زیادی در این زمینه دارد.

وظایف مشاور خانواده چیست؟

مشاور خانواده یکی از انواع مشاوره می باشد که به دلیل افزایش مشکلات در بین خانواده ها بسیار اهمیت دارد و مورد محبوبیت در بین افراد می باشد. مشاور خانواده برای خانواده هایی که با یکدیگر بسیار مشکل دارند بیشتر مشاوره را به صورت تکی انجام می دهد و در انتها به شما پیشنهاد می دهد که که حتما به صورت گروهی یک مشاوره دریافت نمایید.

در بیشتر مواقع مشکلاتی که در بین افراد خانواده به وجود می آید از یک مشکل کوچک شروع می شود و با مرور زیاد این مشکل بزرگ تر شده و قابل اهمیت دادن می شود. به همین دلیل بسیار اهمیت دارد از ابتدای شروع زندگی مشترک با یک مشاور خانواده ملاقات نمایید و زیر نظر او باشید.

مشاور خانواده با کمک تکنیک های روانشناسی که با شما در میان میگذارد و به شما آموزش می دهد در حل مشکلات بسیار کمک شما خواهد کرد. برای این که بتوانید در این راه موفق شوید نباید اصلا در برابر مشکلاتتان تسلیم شوید بلکه باید قوی به سمت جلو قدم بردارید.

با کمک گرفتن از مشاور خانواده چه سودی می توانید ببرید؟

مشاور خانواده و روانشناسان با بررسی کردن ریشه ای مشکلات شما و البته بر اساس ویژگی ها و خصایص گوناگی که در شما وجود دارد، برای درمان کردن شما و اعضای خانواده تان راهکارهای بسیار مناسبی را مطرح می کند تا بتوانید یک زندگی آرام داشته باشید.

بسیاری از افرادی که در خانواده خود مشکل دارند و آرامش از آنها سلب شده است با این قضیه که بتوانند از مشاوره حضوری بهره ببرند مشکل دارند. ما به این افراد پیشنهاد می دهیم که از مشاوره تلفنی استفاده کنند و ان را جایگزین مشاوره حضوری کنند.

مهم ترین نکته در مشاوره آنلاین این می باشد که باید حتما بدانید زمانی می توانید مشاوره آنلاین را جایگزین مشاوره حضوری کنید که مشکلات بین اعضای خانواده شما حاد نباشد.

همانطور که در بالا اشاره کردیم یکی از بهترین کارهایی که میتوانید در زندگیتان انجام دهید این می باشد که باید حتما قبل از ازدواج مشاوره دریافت کنید که این موضوع با کمک مشاور خانواده انجام می شود. در ادامه توضیحات بیشتری راجع به مشاوره قبل از ازدواج خواهیم داد پس با ما همراه باشید.

مشاوره آنلاین

مشاوره در مفهوم به معنی دریافت مشورت در زمینه نیاز فرد مراجعه کنند. مشاوره آنلاین نیز همانطور که از نامش مشخص است به معنی دریافت مشاوره به صورت غیر حضوری و از طریق راه های ارتباطی مختلف است. در مشاوره آنلاین، روانشناس ها و مشاورها از طریق راه های ارتباطی بسیار متنوعی مثل چت، تماس ویدئویی و پیام صوتی به مراجعه کنندگان خدمات درمانی لازم را ارائه می دهند.

مطالعات و تحقیقات، ثابت کرده اند که مشاوره آنلاین موثر است به طوری که جایگزین مناسبی برای مشاوره حضوری است. اخیرا خیلی از مردم با اینکه امکان مشاوره حضوری هم دارند، ترجیح می دهند از مشاوره آنلاین استفاده کنند. بنابراین به خانواده و دوستان و دیگر اعضای خانواده خود این نکته را یادآور شوید که به راحتی می‌ توانند از خدمات مشاوره آنلاین استفاده کرده و با کمترین هزینه و در کمترین زمان برای حل مشکلات خود قدم مثبتی بردارند.

چرا مشاوره ازدواج مهم است؟

مشاوره ازدواج

هر انسانی دارای افکار و اولویت‌های مختلفی می‌باشد که درجه‌ی آن‌ها برای هر فرد متفاوت است. ازدواج موفق، ازدواجی می‌باشد که از تشابه و یا نزدیکی و تطبیق این اولویت ها با هم تشکیل می شود. مشاوره ازدواج می تواند یکی از مناسب ترین اقدامات زوجین قبل از ازدواج باشد تا با یکدیگر بیشتر آشنا بشوند.

نحوه برقراری ارتباط بین زوج

در این مورد عواملی از قبیل مدت زمان آشنایی، میزان رضایت از برقراری ارتباط، میزان درک طرفین نسبت به یکدیگر، صحبت درباره درخواست ها و علایق هر دو با یکدیگر، ضریب هوشی افراد، نحوه و مدت زمان اختصاص داده شده به تفریح با یکدیگر، میزان اراده در هر فرد برای انجام کارها، اعتقادات و مذهب و ... مورد بررسی قرار می‌گیرد.

در مشاوره ازدواج، هر چه میزان این موارد در هر دو شخص به هم نزدیک تر باشد، زن و مرد دارای ارتباط قوی تری هستند و بهتر می‌توانند رابطه را کنترل کنند. 

برای مشاوره ازدواج باید حتما به افراد متخصص مراجعه کنید؛ زیرا مشاورین در این زمینه به شما کمک شایع و فراوانی می‌کند. شما می‌توانید با مراجعه به دفاتر مشاوره به صورت حضوری و با کمک مشاوران، درصد کم ریسک و یا پر ریسک بودن ازدواج خود را بر اساس سلیقه ها، تفاوت ها و اولویت های هر دو طرف بسنجید.

بهترین راه برای درمان افسردگی چیست؟

در قدم اول باید مشخص کرد که آیا علائم و نشانه های افسردگی به دلیل بیماری Sickness های زمینه ای می باشد یا خیر. اگر این موضوع درست باشد باید ابتدا به درمان آن بپردازیم و در قدم دوم باید شدت افسردگی را مشخص کرد. اگر میزان افسردگیتان زیاد است باید درمان قوی تری برایتان در نظر گرفت.

چند راه حل ساده برای درمان افسردگی 

  • بخندید 

در قوانین بودا خندیدن اهمیت زیادی دارد. روزی 15 دقیقه خندیدن برابر است با چهار ساعت عبادت با خدا که این آیین باعث شده است که مردم هند قبل از شروع فعالیت روزانه شان 30 دقیقه بخندند. همین خندیدن می تواند ازدرمان افسردگی جلوگیری کرده و به علاوه هیچ هزینه‌ای هم ندارد.

  • خودتان را محبوس نکنید 

افسردگی مانند هیولایی است که هر روز به شما یادآوری می کند که در دنیایی زندگی می کنید که پر از بدی و تاریکی هاست. هر روز به شما یادآوری می کند که فردی بی ارزش بوده و شایسته برقراری رابطه نیستید و از این  مدل منفی بافی ها را به شما گوشزد می کند.

پس توصیه ما به شما این است که در این مواقع با اطرافیان و دوستان  خود صحبت کنید و مشورت بگیرید تا برای گذر کردن از این دوره به شما کمک کنند.

برای درمان افسردگی خود و پیدا کردن راه حل می توانید به سایت دکتر علوی رفته و مشکلا‌تتان را حل کنید .

هدف از مشاوره خانواده چیست؟

برای اینکه  اعضای خانواده را سروسامان بدهیم و آن را در جای درست قرار دهیم، باید ابتدا زندگی شخصی افراد را پرورش دهیم. 

وظایف و هدف مشاوره خانواده این است که با همکاری اعضای خانواده با یک دیگر برای برطرف کردن مشکلات عاطفی، روانی و همچنین مشکلات روحی که باعث از هم پاشیدن اعضای خانواده می شود مشارکت کند. از این رو می توانیم بگوییم مشاوره خانواده یکی از مهم ترین و ضروری ترین نیاز های خانواده ها می باشد.

مشاور خانواده برای این که خانواده زندگی سالمی داشته باشید تلاش می کند و به اعضای خانواده برای حل مشکلات خانواده و بهبود ارتباطات اعضای خانواده برای ایجاد محیطی آرام در خانه مشاوره می دهد.

مشاور خانواده روابط خانوادگی را از چه  طریقی بهبود می بخشد ؟

  1. کمک کردن  به افراد خانواده برای بخشیدن یکدیگر 

  2. حل اختلاف میان اعضای خانواده 

  3. کمک به بازگشتن اعضای خانواده ای که از هم جدا شده اند به یکدیگر 

  4. ایجاد صداقت در بین اعضای خانواده 

  5. کاهش استرس و تنش در بین اعضای خانواده 

  6. ایجاد محیط خانوادگی حمایت کننده

  7. برقراری اعتماد بین اعضای خانواده 

  8. کمک به جمع کردن خانواده در کنار هم پس از طی بحران

یکی از مشکلاتی که در بین بیشتر خانواده ها وجود دارد چیست ؟

اکثر مشکلاتی که در بین خانواده ها رایج است ، این است که بین فرزندانشان تفاوت قائل می شوند. این موضوع باعث می شود فرزندان در آینده دارای مشکلات روحی و روانی بشوند و تاثیر بدی در روحیه شان بگذارد.

از مشکلات دیگری که خانواده ها دارند این است که نمی توانند به تربیت فرزندانشان در سنین بلوغ و نوجوانی رسیدگی کنند. شما می توانید با مشاوره گرفتن از یک مشاوره خانواده (family therapy) ماهر و با تجربه به حل این مشکلات پرداخته و در کاهش و بهبود مشکلات  افراد در درون خانواده برای داشتن زندگی شادتر و زندگی بهتر راهنمایی بخواهید.

در این دوران حساس و عدم توجه به فرزندان نوجوان خود می توانید باعث شوید که آنها با انواع مشکلات از جمله اعتیاد به روابط نامشروع  و شخصیت های اجتماعی بد گرایش پیدا کنند. همین موضوع در نهایت باعث به وجود آمدن ناراحتی و دغدغه های بسیاری دربین اعضای خانواده می شود.

دلایل دیگری که می توان از مشاور خانواده استفاده کرد چیست ؟

  • خشونت خانوادگی 

  • اختلاف میان والدین 

  • طلاق 

  • مشکلات فرزندان مانند  سوء مصرف مواد و یا داشتن مشکلاتی در مدرسه

  • بچه هایی که در غذا خوردن با اختلال مواجه هستند

  • به دنیا آمدن یک اعضای جدید مانند خواهر یا برادر

  •  ورود مادر بزرگ یا پدر بزرگ به جمع خانوادگی یا گرفتن فرزند به فرزند خواندگی 

  • از دست دادن ناگهانی یکی از اعضای خانواده و یا آسیب دیدگی یکی از اعضا 

  • وقتی که یک تغییر بزرگ یا یک ضربه بزرگ خانواده تحت تاثیر قرار می دهد، مانند بروز یک فاجعه ناگهانی، رفتن به یک خانه جدید و یا زندانی شدن یکی از اعضای خانواده 

مشاور خانواده به منظور تربیت فرزند و همسرداری 

برای دوام زندگی و رفتار مناسب با همسر و همچنین تربیت کردن فرزندان که از مهمترین موارد هستند و باید به آن توجه داشت، می توانید به مشاور خانواده و سایت دکتر علوی مراجعه کنید.